söndag 8 augusti 2010

Flera hästar....


Igår kom d en ny häst igen...hehe...ryms många på bete...d e kul...En trevlig tjej som tyckte att d va helt o.k å tillbringa sin dag å även nu första natten tillsammans me "Smilla" å Gidde...Va ut å tittade efter dom inatt men kunde inte se några hästar för d va så mörkt så d va med stor glädje jag såg att dom va kvar i hagen i morse...( man vet ju aldrig )...skulle vilja ha precis fulla gården me hästar...fast ja e ju på god väg...7 stycken nu...=)...flera vindskydd..fast samtidigt så använder dom inte dom som finns så ofta...d e väl som vanligt att jag överbeskyddar dom...Bettan brukar påminna mig om att d e HÄSTAR...har lite svårt å ta d men jag börjar på å bli bättre...=)...Önskar förresten Bettan lycka till i kvalet me "Bratten" idag...håller tummarna...=)
Hade en jättetrevlig kväll igår igen...Peter å Yvonne kom å hälsade på en sväng å vi for ner till sjön å på me "sotpannan" som vanligt...jordgubbar å grädde stog oxå på menyn...gottgott...tack för en trevlig kväll...Love it...=)...Samlades en massa andra människor rund grillen oxå...d e ju bara hur mysigt som helst å sitta ute å elda...Man måste ju ta vara på dom underbara kvällar som bjuds...tids nog kommer mörkret å kylan igen... Va ner på Fröjdholmen igår på dan oxå...HOJTRÄFF...!!! Ca 200 hojar...Häftigt...HD åkare som har träff här i år igen...dom har d varje år en helg i augusti...Fantastiskt läckra hojar å skittrevliga människor hur många som helst...=)
Skulle önska att solen visade sig nu på stört...ha nämligen ca 2 ha me hö som skulle behöva torkas på lite mera...ser lite mörkt ut för dagen...grejen e ju den oxå att jag pratade me Daniel som hjälpte mig å rundbala förrut å han hade hur mycke jobb som helst just nu...kan bli kris alltså...nåväl inte så mycke jag kan göra åt d men hoppas ju fortfarande på d bästa...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar