tisdag 21 juni 2011

Jag har blivit "momma"...=)



Imorse ca 04.30 fick Västerbo Heartbeat och Good As Gold en dotter. Va upp vid halv tre men inget tydde på att nåt skulle va på gång då...somnade om förstås å vaknade med ett ryck 04.45...jeeee...en liten parvel kom raglandes utanför sovrumsfönstret...Funderade igårkväll hur jag skulle göra om jag skulle ta in dom men eftersom dom spått regn idag kl. 05.00...å d va 15 grader å lätt vind så tänkte jag att dom får väl va ute...tanken va ju oxå att hon skulle få föla ute...va ut och gav dom mat vid halv tolv å "Smilla" åt precis som vanligt..inga vaxproppar eller nåt som sa att d skulle hända nåt inatt...där ser man...ingen e den andra lik...Har lite huvudbry just nu eftersom hon inte släpper ner mjölken som hon ska..."Goldheart" får inte äta heller...lite konstigt eftersom hon verkligen bryr sig om henne men jaja...d e ju inte så lätt å veta hur allt funkar...hon e ju faktiskt förstföderska så jag har mjölkat ur henne flera gånger i väntan på veterinär som ska komma å spruta igång henne...Pigg å glad e den lilla å har lyckats å kicka till "momma" flera gånger eftersom jag försökt å hjälpa henne å äta...=)
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar