måndag 7 juni 2010

Nationaldagen...


Som vanligt på nationaldagen så firades d med pompa å ståt i Ovikens nya kyrka på kvällen...Kyrkan va nästan fylld me folk som fick några trevliga timmar med olika musikaliska inslag...Leif Ottosson och David Eriksson spelade...Ovikens olika körer sjöng...Ovikens spelmanslag spelade oxå...Margita Paulsson sjöng med sin otroliga stämma som jag personligen aldrig kan få nog av...hon är helt outstanding den kvinnan...Har säkert glömt nån men tyvärr så e d ju så nu förtiden att jag glömmer både folk å fä hela tiden...Nån som jag INTE glömmer e Dennis Blom...som presenterade fanborgen...underbar kille på alla sett...Serverade fika i sockenstugan efteråt gjorde vi i byalaget som vanligt å d va ganska mycke folk som gästade vårt emenenta fika bord...Som vanligt en jättetrevlig kväll...Tack alla som på ett eller annat sett gjorde avslutningen på min födelsedag till vad den nu blev...tack alla som på något sett oxå uppvaktade mig...
Lev väl.....

1 kommentar:

  1. Grattis i efterhand! Jag har inte fattat att du fyller år just 6 juni. Inte hade jag fattat omfattningen av firandet i Oviken heller, så jag gjorde just ingenting. Kram!

    SvaraRadera