torsdag 27 januari 2011

Funderingar igen...

Har blivit erbjuden att köpa hö å tyckte att d e väl skitbra..alltid bra me torrhö å hårdpressade balar e ju toppen å ha å göra me...sagt å gjort...bestämde mig för å göra d...grejen e då den att igår så pajade traktorn...!!!...Frågan man ställer sig då e...Hur ska jag få hem höet...Låna en traktor..(som då kostar en massa pengar för ägaren...) eller låna en släpvagn...(som oxå kostar en massa pengar för den ägarn...)...eller låna en fyrhjulsdriven bil...(som kostar en jävla massa pengar för den ägarn...)...eller e d till å konstatera att eftersom jag inte har varken traktor...släpvagn eller bil själv så kan jag inte köpa höet idag...utan kanske vänta tills jag har egna grejer som gör att jag kan fixa hem d själv...Vad skulle hända om jag lånade nåt av fordonen å t.ex blev påkörd...??...Hur skaffar man då pengar till den reparationen å diskret förklarar för ägarn att din traktor eller bil som du betalat 100.000:- eller mer för har blivit kvaddad å e ramsne...vilket inte går att göra nåt åt å renoveringen som kostar t.ex. 50.000:- har jag inte råd me å betala...Grejen e ju den att jag har världens bästa grannar som jag vet att om jag frågar om jag får låna nåt...så får jag d...å vet oxå att även om dom innerst inne skulle vilja säja nej så gör dom det INTE utan d skulle bara va å ta dom...frågan e då...har jag verkligen råd me d...olyckan kan faktiskt vara framme när man minst anar det...Eller e d kanske så att eftersom jag har valt å bo här skaffat mig d jag har här å gör d jag gör me d så kanske jag måste se till att jag har fordon å andra grejer som gör att jag kan göra d jag vill och behöver...D innefattar alltså...att INTE låna bilar...traktorer...släpvagnar m.m av grannar vilka riskerar att få hem trasiga grejer som dom inte alls gjort sig förtjänt av...sen e d väl iofs så att p.g.a. tjänst å gentjänst så gör man d ändå...men d känns faan så fel att andra ska behöva riskera sina grejer för att jag inte har råd å köpa egna...tål å tänka på...=(
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar