lördag 29 oktober 2011

Mysmorgon....


Myyyyyssss vare i morse när jag för första gången på jättelänge fick gå till stallet och utfordra hästarna inne...har ju haft dom ute tills nu och hoppas kunna ha d fortsättningsvis oxå förstås....anledningen va igår att när jag skulle gå ut å kvällsfordra å lägga på pyjamasar på dom så pajade mitt vänstra ben ihop ordentligt...va ju till läkarn igår och fick bekräftat d som jag länge misstänkt att jag har fått ischias...skit oxå...=(...alltså hur gör man då...inte nån större konst egentligen då...värk e jag ju van vid så beslutade att d va enklare å ta in dom än å släpa ut en massa täcken till hagarna...å d såg väl inte direkt ut som dom hade så mycke emot d heller för d stormade ganska bra å regnade på tvärn...puh...nåväl...jättemysigt va d i morse när vi fick ha den vanliga mysstunden som d ju e på morron när man småpysslar me dom medans dom äter sitt kraftfoder...Funderar starkt på om jag ska smälla upp en hage igen oxå...d finns faktiskt ganska mycke gräs kvar i en av dom å eftersom d inte blev nån plöjning där som d va tänkt så kunde dom ju få äta av d iställe för att d bara ska stå och förstöras...nu vare ju d lilla problemet me ork förstås menmen...d ske gau...=)...kollat "norsken" å enligt den så blir d inte nån större nederbörd förräns nästa helg å frågan e ju då vad d består av...snö eller regn...hmmmm...går ut å känner efter....=)
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar