torsdag 18 juni 2009

Mera jobb

Gräsklippningen på travet e avklarat...blev riktigt snyggt...går ganska fort när man e några stycken oxå...d e MYCKE som ska klippas nämligen...björkarna e uppsatta...boxarna e klara...nästan iallafall...blommorna ska fram...toaletterna skall fixas till å fikarummet...provtagningsstallet e kvar...m.m...m.m...blir nog en lång dag idag oxå...puh...giv mig styrka....
Hade en diskution me en kompis igår oxå...återkommer till det som jag skrivit om på bloggen tidigare...När e nåt skitprat å när e saker legalt att prata om??? Kan jag som vuxen person bestämma över vilka och om vad andra personer ska prata me andra vuxna om??? Funderingar som jag inte riktigt blir klok på... Kan bara komma på att d måste va så att om saker gäller dig eller mig så e d tabu...och INGEN har med det att göra...gäller det andra så kan man prata hur mycke som helst och ha funderingar kring både det ena å det andra...å även åsikter... Sen kan man ju oxå fundera över folk i allmänhet...när det gäller att vara ärliga...får en känsla av att det e samma där...att om det gäller mig eller dig så får man tiga om eller ljuga hur som helst... Om det däremot gäller andra så forskar man i och om istort sett allt... Vad e de som ger mig å dig rätten att "Bestämma över andra"?? och lägga oss i...eller hur va d nu igen??? När bryr man sig om å när lägger man sig i???
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar