måndag 27 september 2010

Bättre väder...=)


Efter fredagens helt makalösa regnande så blev helgen mera gemytlig iaf...Minusgrader på nätterna vilket innebär att dagarna oftast blir fina..å så va fallet i helgen nurå...Har pysslat med lite olika saker å plockat bort grejer å blommor å sånt som ska bort inför vintern...Va ner på Ovalla för vagnsjobb me "Lillan" å "Melle" oxå igår...såg jättefina ut båda två...Ser lovande ut inför tisdagens start me "Lillan" i Östersund alltså...sen hur långt d räcker vet man ju inte...E något sur för att "min kusk" blev stulen oxå...Eftersom Martin flyttat till Frankrike så föll d sig helt naturligt å ringa till Uffe Eriksson som kört Lillan förrut å känner henne lite...grejen e ju den att hon ska ut i voltlopp å d e ju inte hennes grej precis...Jodå d går fint d löd svaret....ringde sen till Håkan 2 GÅNGER för att förvissa mig om att han inte skulle anmäla nån i samma lopp å fick svaret att han inte hade nån som skulle starta där...döm om min förvåning när startlistan kom å Uffe va uppsatt på en annan häst...=(...Nu va d inte Håkans fel men sur som faan blev jag iaf...=(...Fick Rikard Skoglund som kusk ist å d e inte helt fel d heller...Håller tummarna...=)..."Melles" ben ser o.k ut nu igen oxå...håller alla tummar för att han ska hålla ihop ett tag till iaf...E.m å kvällen bestod av "samkväm" me Linda Lundberg som kom å hälsade på...skitkul va d...mycke å prata om å jag gillar verkligen å bara sitta å surra å bara va utan några som helst måsten omkring mig...tack Linda...d gör vi gärna om...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar