lördag 4 december 2010

Bitande kyla....=(


Vintern har slagit till på allvar nu å d innebär att termometern ständigt håller sig neremot 18 - 20 grader...lite oroveckande e d me tanke på att vi har så lite snö vilket i sig kan innebära att kylan smyger sig ner på vattenledningarna...=(...d e inte kul när vattnet fryser kan jag säja...vill ha mera snö å då gör d inte så mycke att d e så kallt som d e för d e just oron med vattnet som inte känns riktigt o.k...=(...Har fortfarande en oroande känsla i huvudet oxå...slog ju skallen riktigt ordentligt för några veckor sen å känslan av att d inte står rätt till har insmugit sig...fel har d väl iofs alltid varit men nåt e inte som d ska va nu...kanske borde uppsöka nån läkare ändå...känns ju inte helt o.k om jag bara skulle tuppa av...vem ska då ta hand om mina djur ???...allt gör sig faktiskt inte självt...=(
Hästarna verkar vara på gång igen...d e endast "Lillan" som fortfarande e halt...Giddes böld har gått ner ytterligare en gång...Puh...å "Melle" e piggare än nånsin...Jobbar väl på lite försiktigt...=)...Vardan flyter på å jag hade besök av Linda Lundberg en dag nu i veckan...behöver ha lite kontakt me yttervärlden...hehe...hade en trevlig dag med mycke skratt å massor att ventilera...Tack Linda..d gör vi om...=)...Nä nu e d väl dax å ut i stallet å fixa lite...Även fast d e så pass kallt som d e så vill hästarna ut en sväng men samtidigt så vill dom in en sväng mitt på dan för å tina upp för å sen vilja ut igen så d blir ett evinnerligt släpande ut å in på dom...Ha en bra dag alla...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar