lördag 21 februari 2009

Funderingar igen

Om man skriver en mening med tecknet ? efter e d då ens egen åsikt eller värdering? När jag gick i skolan så fick man lära sig att ? betyder att det e en fråga... Allt ändras ju iochförsej men ett frågetecken borde väl fortfarande vara desamma. Eller?
När man som jag ser det ställer en fråga e det desamma som att vräka ur sig något? Mig veterligt så e d nåt man inte vet nåt om...därför så frågar man. Sen om det angår en eller inte..d e en annan sak men d e ju upp till den man frågar om den vill svara.
Har också fått den uppfattningen att det är blogginnehavaren som avgör vad som skall publiceras. Alltså... vill jag inte att nåt ska visas så avgör jag det å ingen annan...
Sen e d ju oxå så att "skitprat" blir just skitprat beroende vem det berör och vad det handlar om... olika i olika människors ögon alltså...Drabbar det mig eller dig så kanske jag eller du tycker att det är skitprat men gäller det grannen så kanske det helt plötsligt blev nåt helt legalt att prata om...Måste man dessutom stå för nåt som kanske inte alltid e så bekvämt.....så e d kanske lättare å kalla d för skitprat...återigen en tolkningsfråga beroende på vem och vad det handlar om. Sen e d ju oxå så att bara för att man tycker och dessutom säjer saker så behöver inte d betyda att man har rätt att lägga sig i andras liv, d kanske handlar om att man "bryr sig om" och inte har den minsta avsikt att lägga sig i... D e d som e problemet många gånger....när lägger man sig i och när bryr man sig om? Skillnaden e hårfin beroende på tolkningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar