fredag 8 maj 2009

Iskalla vindar

Solen skiner å d ser ut å va jätteskönt väder ute.....d e d INTE.... skitkallt...blåser isvindar...näst intill storm.... brrrr...långkalsong på å henryhansontröjja.... Hästarna verkar må bra iallafall...bortsett ifrån "Melles" ben som inte såg o.k. ut igår kväll...Grejen va den att när jag skulle ta in dom så kom världens jävla hagelskur samtidigt som en traktor dånade förbi just när jag skulle ta dom...resultatet blev ett snabbjobb i ca. 20 minuter i snabbloppsfart upp å nerför backen....vilket i sin tur resulterade i att "Melle" svällde upp i gaffelbandet...kylde rejält å på me kyllera....va inge tjock i morse så d kanske gick den här gången oxå....puh... Funderar på å åka in till stan me "Ruben" å "Sanna" imorgon för snabbjobb...Skulle vilja att P Dute körde "Sanna" i ett provlopp , om d blir så att han ska köra henne i lopp senare så kan ju d va bra...man ska väl kanske hjälpa dom yngre på traven å ställa upp när man kan d. Förbannar mig själv oxå för att jag inte anmälde till P-21 på tisdag...7 hästar me, så chansen att få en liten peng har väl funnits där....närå...gjorde likadant en gång förrut...tyckte att proppen va för hög men när listan kom så va d inga bättre hästar än mina me....får skärpa mig...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar