söndag 10 maj 2009

Mera blåst!!!

Söndag kväll å den jävla blåsten vill inte ge sig nån gång...hur jävla länge tänker d hålla på så här??? Hästarna verkar helt o.k. efter gårdagens jobb så man får va nöjd...inga synliga reflektioner iallafall... Har varit på auktion i Yttergärde idag...d e skoj å träffa lite folk ibland...synd att man inte har några pengar å handla nåt för men d går väl bra ända... Blev ganska billigt tycker jag...bl.a så va d grejer från polisen....cyklar..telefoner....å en massa annat som dom får in...nån målarfirma hade tydligen oxå hamnat på sne för d gick hur mycke sånna grejer som helst oxå.... Verktyg till förbannelse....å en massa annat...Kul som sagt.... Nä nu e d dax å ta in hästarna...innan dom fryser ihjäl...d e nämligen storm ute...tänk nu inte att "d e ju hästar"...jag vet d men dom kan oxå frysa så d så!!!Om inte annat så gillar dom inte när d blåser så här... Å så länge som ni inte har varit här i Åbbåsen när d stormar... så fundera inte ens på när å hur och varför jag tar in mina hästar...Dom e mina barn...så d så...Dom har inte valt att få komma hit...d e jag som valt att ta hit dom vilket innebär för mig att dom ska skötas varesig jag e lat eller va faan ja nu e...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar