onsdag 27 maj 2009

Regnet vräker ner...

Nu har äntligen regnet som jag väntat på kommit till oss...d har varit så jävla torrt i backen förrut men nu blir d ändring på d...Toppen så att d blir någe foder till hästarna...D e tur att man bara kan sätta sig ner inomhus å upptäcka att d finns hur mycke som helst att göra inne så behöver man inte sitta å gnälla över att d regnar ute...kommer säkert en annan dag som man kommer att kunna va ute på. Har inte spånat klart boxarna nere på travet men jag kanske hinner d å nån annan dag annars får jag väl ta på en regnjacka å kepa å köra ändå...d e ju inte så att man drunknar av regnet men blöt blir man...men d dör man inte av... Tycker d e konstigt hur folk fungerar egentligen...först dömmer dom ut allt d man gör å säjer sen visar d sig att dom gör precis lika dant...på samma sett å me samma folk... nog e d väl ganska konstigt att folk inte bara kan va glada för andras skull utan att så fort d finns tillfälle så ska dom jävlas å köra över en på nå vis....."Missunnsamma, egotrippade jävla pucko" skulle jag vilja kalla dom...sorterar ur dom ur mitt umgänge å lever mitt liv tillsammans me mina nära...både folk å fän...hemma på "torpet". Anmälde "Ruben" till Ovalla på tisdag men han kom ju förstås inte me... Hörde av Bettan att "Micke" valde bort honom för att köra "Bitchen" iställe...kul ide eftersom han sa när vi va i Åre att han säkert skulle passa bra på småbanor som t.ex Ovalla eftersom han gick så bra i kurvorna...men d innebar tydligen inte att han va intresserad av å köra honom för d...han vill väl köra dom som e bättre å har väl gjort valet att hon e d då...hans val inte mitt... Nu e d nog dax å ta in hästarna en sväng för å luncha å torka på sig en stund....
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar