onsdag 15 juli 2009

Kanonaffär!!!

Va på auktion i Wattjom i söndags å döm om min förvåning när jag upptäckte att d fanns en båtmotor där...perfekt eftersom vi pratat om å köpa en båt...så jag löste den för ett kanonpris... för lite och ingenting alltså...hade inte varit i sjön många gånger...å jag tror dom när jag såg den...å vad händer idag??? fick nys om en plastbåt(en norsk) som enligt uppgift varit i sjön 3!!! gånger...stor sak med flyttankar...SKITFIN!!!!som ny!!! Skambjuder å prutar!!! (som vanligt alltså)...å lyckas få köpa den...HELT JÄVLA OTROLIGT!!! Snabbt som faan ringer jag till Sven-Gunnar å ber om å få låna släpvagnen för å hämta den innan dom ångrar sig... går fint d å båten e hemma!!! Har haft kontrollanter här å fått mycke beröm för affären...hehe...Har alltså på några dagar nu fått tag i både båt å motor för nästan ingenting!!! Fantastiskt...kul som faan...nu gäller d bara å få tag i frivillig medfiskare...Alltid roligare när man e två...men d brukar lösa sig... Följde me en granne ut igår kväll å drog drag...hehe...två napp...men tyvärr ingen som ville följa me ända upp i båten...skit oxå...låter som d e svårt å få nått nu men innan båten kommit i sjön så e nog fiskarna på hugget...hoppas jag...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar