torsdag 9 februari 2012

Ett sista farväl.....


Har idag genomlidit en av dom värsta begravningar som jag någonsin varit med om...Va till Marielundskyrkan och följde Lennart Djuse...en kär vän som alltid funnits både som kompis men även som hjälp med hästarna till den sista vilan...54 år gammal...man har levt för kort tid då...för att gå över till den andra sidan alltså...helt fel...e fruktansvärt besviken och riktigt förbannad på svensk sjukvård...med sådana symtom som han hade ska man INTE bli rekommenderad att avvakta..!!!...=(...Kyrkan va fullsatt från första till sista plats...det om något visar väl vilken omtyckt kille "Lelle" va..."Kommer inte hem ikväll...."...jösses...tror inte d fanns ett torrt öga när den låten ljöd i lokalen..."Himlen e oskyldigt blå"...gjorde inte mina nerver nåt lugnare iaf...Fantastiskt fin begravning vare iaf...tackar Karin och pojkarna, Margith och Anders med familj för att jag fick närvara vid denna fantastiska ceremoni...
Kvällen i stallet va jobbigare än vanligt..."Lelle" fanns hos oss i våra tankar..."Lillan" förstod när jag berättade...vi sörjde tillsammans...hennes varma ögon slöts med huvudet på min axel...djur förstår när man e ledsen så ere bara...
Tack än en gång ni som e närmast anhöriga...jag lider med er...Styrkekramar...<3

1 kommentar:

  1. Vilka fina sånger dom valt, hörde av pappa att det vart fullt i kyrkan, precis som det ska va en sån dag... Önskar jag kunnat gått, men var tvungen att jobba. Travet blir aldrig mer sej likt nu... Hoppas han har det bra där han är,
    kram

    Monica

    SvaraRadera