tisdag 21 februari 2012

Radiojämtland i morse 08.20...

Hörde ett inslag med Kalle Malm i radion i morse efter ett möte som Urankramarna hade ordnat i går i Vigge...Reportern frågade varför några inte fick närvara...då vart d riktigt roligt faktiskt..." D e två stycken som förstörde ett möte 3 september 2009"...!!!!(den jämtländska långtjurigheten)...ALLMÄN VARNING...!!!!Säj inte till någon vad du tycker...du kan trampa nån på tårna som väljer att vara långsur på dig...typ...ett år...5 år...ellet ett helt liv....=)...Nåväl...Det som Kalle pratar om är ett möte som CPM ordnat i Månsåsen för markägare i området...JAG BOR DÄR...!!!...Vill visa på deras ärlighet lite...Lokalen var bokad av ett skogsbolag..!! Alltså under falsk flagg...D e kanske d dom menar e å va ärlig å stå för d dom gör å tänker...enligt Kalle gör dom ju d.då..D han också pratar om och förmodligen e hans "tog över" är att det under frågestund kom upp många "obekväma" frågor som CPM kanske inte hade räknat med...kan då säjas att d INTE va vare sig ja eller nejsäjare utan man måste fråga för att få veta...Däremot så eskalterade d på slutet när nån "Einstein" kallade oss i "gruvhålet" för fanatiker...vore väl konstigt om man inte försöker försvara sitt liv iaf...Skulle oxå va väldigt intressant å veta hur "dom" försökt å prata med oss...???...D går inte säjer han...har inte en ända gång fått nåt förslag till pratstund men man kanske måste åka dit på verkstan för å få d...Många blir påhoppade säjer han...jasså...ber så hemskt mycke om ursäkt om d upplevs så...min mening är inte att påtvinga någon min åsikt men känns som att jag måste få framföra min iaf när d handlar om mitt liv...mitt boende...om hur vi kommer att bli tvångsinlösta för en spottstyver för att sen stå kvar utan bostad och många säkert med höga huslån å kämpa me iallafall..."Vi" har ordnat möten av olika slag med olika inbjudna talare och har INTE sett Kalle på ett enda...Hur har han tänkt sig kommunikationen...Fattar ingenting...=(...Måste väl också kännas lite jobbigt för ledande Centerpartister som han pekar ut som så "rädda" för oss så dom inte TÖRS gå på några möten...borde nog isf lämna sin plats till förfogande för nån annan....nu råkar jag veta att åtminstone en från centern va där...all heder åt honom iaf...=)...Dom och andra politiker oxå brukar alltid vara på "våra" möten...Sen vare d här med "dom två"...antar att jag e en av dom två eftersom jag inte fick närvara...Kalle pratar om föreningen Nej till Uran...kan meddela att jag är en vanlig medlem som många andra...kan inte riktigt förstå att "lilla jag" skulle kunna ha sån inverkan på folket, politikerna m.fl som han säjer...kan väl inte riktigt stämma d heller men d e ju faktiskt så att inte mycke av vad urankramarna säjer stämmer med verkligheten så jag e inte förvånad egentligen. Nåväl ser fram emot en dialog med "kramfolket"...tror att jag nog väntar förgäves....
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar