fredag 5 februari 2010

Västerbo Heartbeat...


Igår bytte jag som sagt hästar hos Håkan Kristiansson på travet i Östersund...Hem kom "Lillan" och in gick "Smilla" Västerbo Heartbeat...en jättetrevlig tjej med otrolig kapacitet som tyvärr genom åren haft bekymmer med diverse skador....hon kom till mig i maj i fjol som resultat av att "Osmond" Ulf Larsson, Hudiksvall, gav upp försöken me henne. Hon hade då i december smullit sönder i ett gaffelband och läkningen fortlöpte inte i takt med hans önskemål. Hon kom i syfte att va sällskap till "Sanna" eftersom "Lillan" då va på travet. Nu visade d sig så att hon såg skitfin ut efter ett tag så jag funderade om jag kanske skulle försöka å träna henne lite för å se omd gick. Tanken fanns väl att d inte skulle gå men hästarna tycker ju alltid att d e roligare å göra nåt än å bara stå i en hage...sagt å gjort...har tränat henne och d har sett helt o.k ut så tanken nu e att hon får vara på travet ett tag för å köras hårdare å jobbas ordentligt för å se om hennes ben håller eller inte. Har inga som helst förhoppningar på att d kommer å lyckas men känner att jag ändå vill testa. Hon e en så fantastiskt underbar tjej å ha å göra me så d skulle va skitkul om d funkade...men om inte så kommer hon hem igen.. "Lelle" har varit ut och kört henne och tyckte att hon verkade " va en bra häst"...nu hjälper ju inte d om inte benen håller...Vi jobbar vidare å håller tummarna...
Lev väl.....

1 kommentar:

  1. Vad bra att Cilla får komma hem ett tag, och vad kul att Smilla får prova på. Lycka till!

    SvaraRadera