fredag 17 april 2009

Grå fredag

Grått kallt nästan snö....så börjar den här dagen...hoppas d går om sig.... Ruben verkar ha blivit lite bättre men har fortfarande ont i kroppen...Sanna e hängig fortfarande...D va en tjet hit å provred "Hanna "igår å hon ska nog ta hem henne på prov tror jag... synd för då blir "Sanna" ensam igen å då måste jag ta ner "Melle" igen..."Ruben" blir ensam...skit oxå.... Lillan funkar fortfarande bra och enl. uppgift ska hon om allt går som d ska starta den 29/4 i Östersund. Hade tänkt å ta hem henne nu den 25 men eftersom d blir så nära till start så får hon väl va kvar åtminstone dom dagarna.
Har funderingar kring pengarnas vara eller icke vara oxå...hur mycke kan man lägga på andra egentligen å hur mycke måste man kanske prioritera bort just därför att man själv inte har pengar som räcker. Utgifter som kanske inte nu i pengakris e helt nödvändiga....ska man kanske fundera två gånger innan man gör nåt??? Har en liten fundering på å lämna en anna häst i träning nu när "Lillan" kommer hem...men har jag råd???? NNNEEEJJJ!!! D e nog snällt å träna hemma själv även om resultatet säkert skulle se annorlunda ut om nån annan gjorde d....men jag har inga pengar till det!!! tyvärr...alltså....träna hemma själv å ha ett sämre resultat...fast d vet man inte heller...d kanske skulle bli samma resultat men mycke dyrare om nån annan hade dom oxå...
Ur barnamun: Min mamma bara jobbar å jobbar för att tjäna pengar till mat, ändå är jag nästan aldrig hungrig. Matilda 6 år.
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar