tisdag 28 april 2009

Regn å dimma

Så har då regnet som jag önskat kommit hit....Skönt samtidigt som d blir skitigt i hagarna igen som faktiskt nästan torkat upp...men man kan väl inte få precis allting heller??? "Sanna" tycker d e skittråkigt å va själv i hagen..vet inte riktigt vad jag ska göra åt d men kollar div. annonser så vi får väl se hur d blir...Gillar dom som avslutas med "Hemmet viktigare än priset" gillar sånna hästägare skarpt...dom tänker på djuret i första hand å d e ju bra....sen finns d dom som säger att dom gör d men när d kommer till kritan så tar snålheten överhand...eller om d e bara ren dumhet..."Jag måste ha pengar säger man""Har inte råd att ha dom"..."LÖJLIGT" säger jag då...man sköter förhoppningsvis sina hästar idag så alltså finns d pengar...fast ibland så går d å förhandla till en bra lösning oxå...t.ex att dom skriver över hästarna på mig...då slipper dom den kostnaden ... D kanske blir så att jag tar hem "Lillan" imorgon oxå å då e ju problemet löst av sig självt... Ska in å besikta bilen idag oxå...hoppas den går igenom... Tänkte ev. ta me "Melle" in å köra lite på banan för å se hur hans gaffelband tar d hela...Han har ju varit ifrån i 5 månader nu snart å då e d nog dax å kolla lite...Vid longering å hans sett att bete sig i hagen så verkar han inge halt iallafall men d kan ju ändras fort...
Ur barnamun: I USA måste du betala för att bli sjuk. Marcus 8 år.
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar