söndag 29 november 2009

Julbord....=)

Igår va jag till Vigge bygdegård å åt julbord...mmmm...smaskens...d insmyger sig ett problem varje gång jag gör d kan jag säja...d e ungefär som att jag skulle vara dömd till elektriska stolen och fått chansen att äta en sista måltid...formligen vräker i mig ALLT såvel som finns...å d finns massor...ett helt perfekt urval av precis allt fanns d igår...vilket gör att även fast magen säjer att den e full så stoppar jag i mig iallafall ändåmer bara för att d e så JÄVLA GOTT !!! Katastrof naturligtvis dels för att jag blir FÖR mätt men även för att jag blir så frukansvärt trött sen jag ätit...lite svårt kanske å sova med trehundra andra runt omkring...men några koppar kaffe gjorde susen...Jättebra underhållning va d oxå...en kille som jag inte minns vad han hetter sjöng me en röst som jag inte kommer att glömma i första taget kan ja säja...helt fantastiskt vilken talang...lite smolk i bägaren va att Berith Andersson sjöng duett me honom i Oh Helga natt...han skulle ha fått sjunga den ensam...nu förstörde hennes medverkan den...trist...hon e ju en dansbandssångerska å bör nog hålla sig till d för d gör hon riktigt bra...Nåväl kvällen va jättetrevlig men som vanligt så orkar jag ju aldrig va kvar till slut men kul va d så länge d varade...Tusen tack Ovikens Travklubb som bjöd på kalaset...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar