måndag 23 november 2009

Uran igen...



Nu e CPM me "Mike" å grabbarna i farten igen...dom vidhåller som tidigare att Uranbrytning i Oviken e d absolut bästa alternativet för hela världen...Jag fick för ett ögonblick för mig att d hela handlade om att ett par pensionerade geologer hade kommit på ett bra sett att dryga ut sin pension på genom att inbilla folk me pengar och pengagiriga Canadensare och Amerikanare att här kunde man tjäna storkovan...bra jobb för dom själva den tid dom har kvar och orkar för att sen lägga ner alltihopa eftersom d ändå INTE BLIR NÅN BRYTNING HÄR !!! Nu spelas d hela upp igen...d blir värre å värre för varje gång...jag blir lite kluven i funderingarna om d verkligen e allvar eller ren bluff...men så länge jag inte e säker så e d väl till å slå på stora trumman igen...Upp till kamp mot uranbrytning i Oviken...Varje själ som har varit här vet ju att d INTE går att bryta uran där dom har "tänkt" å förstöra hur många byar som helst, när miljöaspekten ändå inte kommer att kunna garanteras...D e ju för faan vatten på bägge sidor...Helt omöjligt att d ska tillåtas...Till er som pytsar in pengar till dessa killar vill jag bara säja...I OVIKEN KOMMER DET INTE ATT BLI NÅN URANGRUVA !!! Lägg era pengar på nåt som gynnar er själva iställe...Till gemeneman säjer jag bara UPP TILL KAMP MOT URANBRYTNING I OVIKEN !!!Många e vi starkare...
Lev väl.....

1 kommentar:

  1. Det var ju en gammal nyhet i måndags. När Reinfeldt var i Umeå, det var då Gustav "gick hem" och sa: Vad bra! (Nu kan få vi fler att satsa pengar på oss, tänkte han.)
    Bra lekar för två gamla stötar, de skiter ju att vi mår dåligt, de kammar hem en annan miljon själva ju, varje år.
    Här är f ö lugnt, kanske det dyker upp några borrgrejor på Björchs mark, då samlas vi till demo, eller hur.
    Aktuellt är också Rörvattnet, Mawson vill borra mera i Hotaagen. De väntar på vinter förstås, det gör väl CPM kanske också.
    Nej någon gruva ska det inte bli i Jämtland!

    SvaraRadera