måndag 30 november 2009

Resultat ÖS 091130

Idag har jag varit till stan å startat...tur i oturen så fick min granne stryka sin häst å va snäll å ställde upp å körde mig till travet....om han inte hade gjort d så vete faan hur d gått me start...Tusen tack för d...=)...inte ett jävla gruskorn så långt ögat nådde varken när vi for dit eller hem...nog e d väl märkligt att man pratar om nollvisioner efter sånna här vägar när d inte görs nåt åt dom...nej VI VILL HA TILLBAKA THURHAGEN !!! han skötte E 45:an exemplariskt...plogade...skrapade...å framför allt SANDADE så vägen va toppen...nästan jämt...nu har vägverket tagit över "skötseln" själva å helt plötsligt så e vägen nästan oframkomlig...SKANDAL!!! nå tillbaka till travet..."Lillan" skötte sig exemplariskt i volten å gick iväg perfekt ifrån start...segervittring...men nej då...nån häst hade "tappat" en snöknul ur en hov mitt på banan där "Lillan" kom ångandes...(en häst som INTE e rädd faan själv)...å vad händer??? Joodå hon hoppar över knulen å galopperar!!! EN LITEN JÄVLA SNÖKNUL...puh nu har jag nog upplevt d mesta inom travet iallafall...d ska inte kunna hända...suck...hamnade sist naturligtvis å va ju den enda som hade nåt å ge till slut men tyvärr så va d för långt fram...men hon gick skitbra iallafall...å va 5:a..."Sanna" går ju som vanligt...springer allt d hon kan å d räckte till en 6:e plats idag..."Ruben" hamnade bakom "Sanna" å S-G trodde att hon va kall sexhundra kvar så han styrde på ända ut i femte tror jag d blev till slut...blev helt fel för han men han oxå knatar på bra men d blev för långt ut den här gången...Slutsumman för dagen alltså...pengar med två av tre...d e jag skitnöjd me...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar