onsdag 20 januari 2010

Lättsamt...=)

Tänk att så lite kan underlätta så mycke ibland...Har ju rundbalar i hagarna åt hästarna vilket betyder att jag inte behöver hålla på å slita me å bära ut hö hela tiden...dom ska ha hö 24 timmar om dygnet anser jag...Nu e grejen den att när jag ska jobba me dom eller av annan anledning behöver få tag i dom så har jag gjort mindre hagar uppe vid vägen som jag släpper dom i ifrån morron...d innebär då att jag iallafall får bära ut hö i dom...puh...jobbigt som faan eftersom d e ju snö i mängder som bekant...som sänd ifrån ovan så kom Stig Hoffner... min underbara granne å allt i allo å hjälpte mig... vet inte riktigt vad jag skulle göra om jag inte hade honom...underbart att ha en sån vän som man alltid kan ringa till när man behöver någon hjälp...han rycker ut på diverse olika saker...å körde upp ytterligare en bal som står nära småhagarna...mycke mindre jobb å få ut höet alltså...tusen tack för d...du e ovärdelig...jättekram till dig...
Idag e d träning av hästar som står först på listan...sen måste jag försöka å höja upp hagen åt "Sanna"...hon kryper ut den lilla bitchen nämligen...tänkte ev. besöka en kompis i Fåker oxå å prata bort några minuter men först hästarna så får vi väl se hur mycke ork som finns kvar sedan...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar