måndag 4 januari 2010

Måndagmorgon


Vaknade upp till 6 grader kallt...hmmm...skönt tänkte jag en sekund tills jag tittade ut genom fönstret å såg att d va STORM ute..!!! Varför måste d nästan jämt börja på å storma när d blir lite bättre väder...Jacobsson som snöröjer vägen här verkar att ha gett upp me lastbilen å använder sig numera av en hjullastare...talar väl lite för hur d driver igen här...Nåväl kanske inte behöver tänka så mycke på å fara nånstans idag så d kanske inte egentligen har så stor betydelse...hästarna va väl inte sådär jätteglada över att dom fick gå ut men nån timme får dom väl va ute för att sen gå in å luncha å värma på sig lite...fördelen me å ha hästarna hemma på gården e ju just d att man kan ta in dom en stund för att sedan släppa ut dom igen...
Har fått förfrågningar ifrån några kompisar om hur jag mår och kan väl berätta då att jag mår faktiskt ganska bra...Har fått en inre styrka som jag inte trodde fanns men som på nåt konstigt sett ÄNTLIGEN fått mig å se klarare på olika saker...situationer...m.m...Känner att d nu e dax för mig å ta hand om och leva mest för min egen skull iställe för å passa upp å alltid vara andra tillags hela tiden...när man sen oxå känner att vissa umgängen bara tar energi av mig så känns d helt rätt att leva efter mina villkor fortsättningsvis...Umgängen ska naturligtvis vara positiva man ska inte behöva känns sig utnyttjad å som nåt som bara SKA finnas där när d passar den ena parten...då e d tacksamt å känna att jag äntligen känner att nu lever jag för MIG på MINA VILLKOR...underbart...sen säjer jag väl inte att d kanske alltid kommer å kännas så men just nu gör d d...Försöker å ta en dag i taget så får vi se hur d blir...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar