söndag 17 januari 2010

Resultat Östersund 100117


Cilla Bowler körd av Martin P Djuse startade i Östersund idag å d gick åt helvete kan ja säja...Inget jag e brydd över alls...däremot e jag brydd varför hon överhuvudtaget startade när jag vet att chansen att hon går iväg ifrån spår 2 me volt e sågottsom obefintlig...Hon gillar inte alls d här me volt å dessutom spår 2 e ju inte nåt som funkar me hästar som inte e helt reglerbara...vet d av erfarenhet eftersom jag ju hade en annan häst vid namn Simon som va precis likadan. Hon blev "frän" efter provstarten men sen va hon helt o.k. i volten tills dom sa kör då kastade hon sig i galopp direkt... Kan inte förstå att jag inte strök henne...d e ju för faan med livet som insats för alla som e me i samma lopp å ens försöka...nu gick d ju faktiskt bra ändå å "P-Dutte" fixade d hela så bra som d går me henne...Kan inte förstå varför dom tog bort att man får lämna spårförbehåll...fruktansvärt dumt...nåväl...vi inriktar väl oss på autolopp om d finns några sen e d ju så att poängen börjar å tryta oxå...hmmmm...inte bra...vi bryter ihop å kommer igen...
Lev väl.....

2 kommentarer:

  1. Det är lovvärt att Cilla har en så förstående och alltid lika positiv ägare.
    Jag förstår ju inte så mycket, trodde det var spår 4 som var värst. Voltstarter verkar förresten alltid vara nervösa tillställningar, det är väl adrenalinet som svämmar över. (Det sitter antagligen inte i huvet.) Men utan adrenalin blir det ju kanske för mycket "Ferdinand". Kram!

    SvaraRadera
  2. Alla jämna spår e mer eller mindre problem om man har knepiga hästar dock e 2:a värst eftersom dom inte har nån rygg å följa me i...=)

    SvaraRadera