söndag 21 mars 2010

Söndag....


Vaknar till en dag som verkar bli helt fantastisk..4 grader nu å strålande sol..vindstilla...underbart...Slappardag för min del eftersom hästarna gick snabbjobb igår så får dom oxå ta igen sig idag...dom verkar ha tagit jobbet helt o.k å inga synliga reflektioner så här långt...skönt..!!!..."Smilla" däremot hade lite feber idag...puh...INTE BRA...=(...vet inte hur jag ska få benet å läka men jobbar på... Fick svar på igår d som jag befarat hela vintern...har nämligen inte haft några rådjur i hagarna i år vilket jag alltid brukar ha annars...dom brukar va en 5 - 6 stycken varje år som ligger och äter ur höbalarna i hagarna...så har inte varit fallet i år utan jag har bara sett ett enda som visat sig nån enstaka gång då och då...Stig Hoffner ringde igårkväll å talade om att ha sett ett STORT lodjur ca en km härifrån när han kom hem ifrån jobbet...d förklarar saken..."Katten" har säkert en familj oxå å rådjur står säkert högt på deras meny...=(...illa...rådjuren e jättefina å se på men samtidigt så e d inte riktigt o.k när dom barikerar sig i hagarna...tyvärr inget jag kan göra nåt åt men ska sanningen fram så hoppas jag verkligen att någon skjuter "katten" och hans/hennes familj...Nåväl...tänker lata mig idag å bara va å samla energi i den underbara solen...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar