torsdag 11 mars 2010

Sorg...sorg...sorg...



Idag har jag genomlevt en av dom värsta dagar som man som hästägare får genomlida...Dagen när man bestämt att ens hästar ska gå till den sista vilan...Efter många funderingar fram och tillbaka så måste man försöka å använda lite sunt förnuft ändå...Vet ju att dom har d bra då där dom är...alternativet e å antingen försöka å sälja dom eller ge bort dom t.ex som ridhästar men vet av erfarenhet att många av dom som blir "ridhästar" ofta efter ett tag bara står i en hage å tycker att livet e pest å att ingen bryr sig om dom...alltså...mina hästar går en trappa upp när dom talat om att dom blivit för gamla å kloka för å låta sig utnyttjas på travovalen längre...Så va alltså fallet idag...Både Susanna Bowler och Rubinzo Båra hade kommit dit i sina funderingar...båda va hur pigga å glada som helst så länge vi va hemma å i ca 1500 meter i lopp sen så visste dom att "vi får mat i allafall" utan å behöva slita ihjäl oss till slut...Fruktansvärda beslut å ta men samtidigt så om dom ska va kvar så ska dom aktiveras...annars så tycker jag att d e bättre att dom får sluta sina dagar...Så har alltså skett idag å jag har haft en "helvetes dag" med ångestattacker...gråtattacker...hela jävla dan...föresten d började redan igår...=(...Man e nog den ensammaste människan i världen när man väntar på tidpunkten för slutet...Älskar mina hästar som om dom vore mina barn...då kan ni ju tänka er själva hur d känns å ta sånna här beslut... R.I.P "Sanna" o "Ruben"...älskar er...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar