torsdag 1 oktober 2009

-2 grader

Brrrrr...kallt å sticka ut nosen va d idag...hoppas att d blir soligt å varmare frampå morronen annars fryser jag nog ihjäl..."skiten frys lätt" som "Roffe" brukar säja...å d stämmer absolut...Långkalsonger å henryhansontröja hjälper inte...måste ha varmare kläder...Hästarna verkar tycka att d e helt o.k iallafall...dom har äntligen fattat att numera så äter man hö i småhagarna innan man får gå ut i dom större hagarna där d fortfarande finns gröngräs...skönt att d inte blåser...pepparpeppar...Träningen av hästarna igår flöt på fint...å d bästa av allt e att alla ben ser ut å må skitbra...en liten fundering på "Hannas" som sväller i på natten...körde på lite me "Melle" bara för å se hur benet gjorde å jag fattar som vanligt ingenting...hans ben va mycke finare idag än igår!!!"Smilla" har problem me å trava me sadel på men vi jobbar på d oxå...Longerar dom numera med sadel på för å få dom lite mera tränade på å ha dom på sig...e ju ovant för sånna som kanske aldrig blivit ridna...övning ger färdighet säjs d ju...å d kanske kan hjälpa till å få lite bättre muskler på ryggen...vad vet jag...=). Tog ner hagen där pojkarna har gått oxå...måste börja på å göra vinter nu så man inte har allt kvar när snön kommer...har ju ingen slav som hjälper mig heller så d e bara å jobba på å gilla läget...=) Passar på å gratta Daniel å Peggprinsen till en fin andraplats på Bergsåker igår oxå...kul... Åker ner till Myrviken nu för å se om "pärbilen" kommer idag...morötter e nått som mina hästar älskar....så d så...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar