torsdag 22 oktober 2009

Funderingar igen...

Febern börjar å gå ner äntligen...får väl se om d håller i sig eller om skiten far iväg igen...känns lite bättre men e fortfarande helt slut i kroppen....har ingen ork...funderar på hur olika folk tänker å tycker...jag för min del tänker att folk som av en eller annan anledning behöver hjälp...ställer jag naturligtvis upp å hjälper om jag kan...brukar oftast erbjuda hjälp när jag ser eller hör att nån har problem av nåt slag...eftersom jag gärna hjälper till...Har lärt mig genom åren att den "lilla" människan (vi e många sånna) ofta behöver hjälp å räknar då med att en tjänst kanske genererar en gentjänst...nåt som jag fått erfara bl.a den här veckan men även andra gånger e att man inte kan räkna med att folk omkring en tänker likadant...har inte en enda gång hört frågan om jag behövt hjälp me nåt...har varit så jävla sjuk som man bara kan va...Intressant tanke!!!...kanske jag ska börja göra likadant...när folk vill ha hjälp me olika saker så kanske jag bara ska säja nej...bara sköta d som e mitt å inte nångång angagera mig i andra...tål å ta sig en funderare på d... D e faktiskt inte så ofta som jag ber om hjälp så jag tycker väl att dom få gångerna borde d väl inte va så omöjligt...Nu e d så här ::: att om d här nu stämmer in på nån av er som läser detta så kanske ni borde ta er en funderare...kanske be nån annan om hjälp fortsättningsvis...Men fråga gärna mig...jag hjälper gärna!!! Men fundera då oxå samtidigt på om du kanske har TID å ORK å hjälpa mig nångång iställe... Jag kommer inte att kommentera mina funderingar på nåt sett i nåt avseende utan som jag skrivit förrut...MIN BLOGG - MINA TANKAR...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar