tisdag 27 oktober 2009

Influensavaccin ???

Nattens funderingar kretsar mesta delen omkring om jag ska vaccinera mig mot svininfluensan eller inte...många blir dåliga som faan av sprutan några tillome dör av den...eftersom jag varit så himla sjuk å nersatt i kroppen å immunförsvaret e lika me noll så tål d nog å fundera på hur man ska göra...inbillar mig att just eftersom jag varit så sjuk så kanske jag e immun redan...kan tänka mig att mitt hjärta inte mår så bra heller efter vad det har varit utsatt för å då e ju frågan...hur mycke tål kroppen å utsettas för...? D har ju varit epidemier tidigare å då har jag aldrig ens funderat på å vaccinera mig...e den här influensan farligare än dom andra eller har den bara fått mera uppmärksamhet...? Om man blir sjuk å dör av sprutan eller dör av att man har fått influensan har väl egentligen ingen betydelse...? Man dör ju ändå förr eller senare...frågan e då om man ska utsetta kroppen för en massa onödigt eller tro att d löser sig ändå...? Funderar vidare över ytterligare en kopp kaffe...
Lev väl.....

2 kommentarer: