fredag 23 oktober 2009

Var e jag påväg ???

Vad e d som händer me mig? Var har det positiva jaget tagit vägen? Var har det positiva tänket tagit vägen? Varför känns allt jobbigt och hopplöst? E d så att en kraftigare förkylning som den jag just nu e drabbad av kan sätta ner alla funktioner på en så att tillochme hjärta och hjärna drabbas...Kan mycke väl vara så eftersom immunförsvaret e i det närmaste noll numer...Sitter i natten och funderar vad som blivit fel när alla tankar går i moll...Kan inte sova eftersom min hosta inte längre e kontrollerbar och kroppen sagt upp sig ifråga om å ligga...Kan d va så att en höstdepression passade på å gjorde sitt intrång i min nersatta kropp oxå...Taskig kombination kan jag säja...Skitjobbigt när man inte ens orkar sköta hästarna som d brukar vara...dom måste ju för faan tränas om dom ska gå å starta...men hur ska d gå till när jag knappt orkar leda ut dom i hagen å mocka efter dom? Har inget val heller känns d som...måste nog vila i första hand om jag ska orka med dom nångång framöver...känns inte helt o.k egentligen å starta "Ruben" ikväll eftersom han skulle ha behövt ett jobb i veckan men som ju inte blev av...men nu blev d så här tyvärr...inget jag kunde rå för...Har den här veckan fått svar på frågor som jag vetat om men som jag fått förnekade för mig oxå...D känns iallafall bra å äntligen få svart på vitt att jag inte varit så fel ute ändå...Känns iallafall stark i mitt beslut ock mitt tänk angående ett avslut av det umgänget...När någon tar mera än ger energi av och till en så måste man nog fundera på hur mycke den personen e värd att satsa på...när ALLTID JAGET står i första rummet och man anser att man kan köra över folk för sitt eget jags skull så måste nog den "relationen" avslutas fort som faan även om den tidigare varit hur bra som helst...är naturligtvis jobbigt å svårt men som sagt e helt klart d bästa för när nån ser en som sin egendom som man kan behandla hur som helst för att sen förneka...ändra...å me helt utan respekt...enkelt alltid kunna försvara sig me att "d va inte så ja menade" eller "d blev nå så här den här gången då"...så har allt gått för långt...Oavsett vilken form av umgänge man har så handlar det om att ta å ge hela tiden...Dricker lite mera java å försöker hitta lite av d positiva jaget så får vi väl se hur den här dagen utvecklas...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar