lördag 17 oktober 2009

Vilodag...




Idag tog vi en vilodag här på torpet...skönt som faan e d för min kropp behöver vila sig efter gårdagen...hästarna e oxå ovanligt loja idag å d tackar jag för...puh...skönt å slippa va rädd att dom bryter bena när dom far som tok men idag har d hittills varit lungt e d väl bäst att ja säjer för d kan ju ändra sig fort...Blev en härlig dag me sol men vinden e tyvärr kall som faan men som tur e så har man ju kläder...nåt som förvånar mig e varför hästarna måste söka upp den mest skitiga platsen som finns i hagen å lägga sig JUST DÄR...å rulla sig...behöver en tvättmaskin som man kan tvätta täcken i för dom e sig inte riktigt lik...Behöver nån som kan rida !!! Var hittar jag nån sån ??? Har alla människor slutat me d ??? Hjälp får snart panik över d...Sätter mig på rehabiliteringsplatsen å kurar ett tag så blir säkert d mest bra..."Ruben" verkar må som en prins idag....inge ont i nån rygg eller nåt...perfekt...nöjdvard...d e jag d...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar