söndag 11 oktober 2009

Ridtjejer ??? eller killar ???

På den tiden när jag å några me mig va unga så bodde man i stallet...man hann knappt äta när man kom ifrån skolan eller varje ledig tid så va man i stallet skötte om hästarna å red framför allt...även i tonåren så red man ju mycke alla hästar som överhuvudtaget gick å rida på å gick d inte så nog skulle man försöka iallafall...idag verkar d som om ingen rider längre...d konstiga e att d står ganska många hästar i hagar ute på gårdarna men man ser aldrig att nån gör nåt me dom...d e väl kanske så att man får en ide om att man ska ha häst men sen kommer man på att d e ett jävla massa jobb me dom...å dyrt..inget som gör sig självt...d e ju därför jag alltid säjer att skänk aldrig bort en gammal travare till nån som vill ha en ridhäst för d håller i sig typ 1... !!! månad...sen får nån annan sköta dom om d ens görs...har hört mig för om nån som kan hjälpa mig å rida men ingen verkar ha tid ...Dom som hört av sig till mig e då äldre som har ridit i stort sett hela sitt liv...men dom har ju oxå familjer som tar upp deras tid så kombinationen e inte helt enkel...låter som flera gärna skulle vilja men d e den där tiden som aldrig räcker till!!!...nåja hoppas att d löser sig på nåt sett å att nån kan komma å hjälpa mig...D allra bästa vore ju om nån som rider monte kunde hjälpa mig för hur d än e så behöver dom oxå träning...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar