lördag 26 december 2009

Annandag jul...


Sitter å försöker få tillbaks lite kraft som försvunnit dom sista dagarna...Va först på Bergsåker i onsdags me "Lillan"... sen på julafton så va vi som brukligt e till Britt-Marie å Jan-Eric å åt julgröt på morronen...mysigt...tack för d..."Dotra" va heime å ma myste ikapp några dagar...härligt...Lite besök oxå av varierad sort...oxå kul...Juldan for "Lelle",Nisse å jag till Bergsåker igen...nu me Eldtösa vilken va tvåa å Smaragd Eye som fick sista pengarna...helt o.k...d finns ju faktiskt nåt som heter tjänst och gentjänst...nåt vi utövade på juldan alltså...va helt slut igårkväll vid halv tio när jag kom hem å d bara va å gå ut i stallet å fixa hästarna...dagen fick sitt slut strax före tolv...somnade som en slagen hjälte å hör å häpna...jag fick sova hela natten utan avbrott...sen ska jag väl inte gå in på hur kroppen mådde å mår nu men d e bara å gilla läget...=)... Vill oxå passa på å önska alla en god fortsättning...
Lev väl.....

2 kommentarer:

  1. God fortsättning och tänk på sabbaten = vilodagen!!! Och i morgon är det också vilodag!
    Gulligt och trevligt det är med alla dina tomtar. Skulle vara roligt att ta med Obelix och Evelina och hälsa på dig någon dag. De skulle nog trivas i din mysiga hemmiljö! Kram!

    SvaraRadera
  2. Skulle va skitkul om ni kom å hälsade på...gör gärna d...men ring först så jag inte e på nå trav...=)kram...

    SvaraRadera