måndag 14 december 2009

Världens gladaste hästar...



Idag vaknade jag upp till full snöstorm...6 grader kallt å d kändes så där kan jag säja...varför kan d aldrig va lagom av nånting...toppen att d snöar men varför i helvete måste d storma så d snöar på tvärn ??? Vill ha snö så d klagar jag inte på men vinden blir fruktansvärt kall när d stormar som d gör nu... Nåväl...hästarna blev som förvridna när jag släppte ut dom iallafall..." Sanna" började sin dans me piruetter...snurrar i cirklar å hoppar å slår som galen..."Smilla" skulle inte va sämre hon så hon gjorde en märklig manöver å avslutade me å slå sönder foderhäcken...sen bar d iväg runt i hagen...puh...man törs inte titta när dom håller på..å d e inte bara några varv kan ja säja utan dom håller på hur länge som helst... "Melle" å "Ruben" va väl inge annorlunda dom heller...släppte en brakskit innanför grindarna å sen bar d iväg me dom oxå runt i hagen upp å nerför backarna hur jävla många varv som helst...jag törs inte se på när dom håller på för d e otroligt att dom inte bryter bena av sig i den jävla fart som dom kommer i...d e inte nån vanlig lunk d inte...brukar tänka på hästarna på andra ställen som jag sett...dom går i sakta mak ut till nån höhög som ligger i hagen å på sin höjd kan göra nån liten ansats till att visa glädje...dom här däremot e helt förvildade när dom kommer ut...toppen att dom flera gånger om dan kör sina intervaller själva..bra träning e d...å hur d nu än e så e d väl a och o att hästarna mår bra å d visar dom ju tydligt att dom gör...härligt... Har kommit flera tomtar på besök oxå...skitmysigt...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar