söndag 6 december 2009

Flera tomtar...


Ikväll när jag kom ifrån stallet så hade det smugit sig flera tomtar till mig...den här gången så va dom på väg uppför en stege på vagnsbon...mysigt hoppas d kommer flera...hehe...Vädret e under all kritik nu oxå...Idag har d varit plusgrader...nått som jag absolut inte vill ha..d droppade ifrån taken å började å tina i hagarna men senare mot kvällen så började d å storma nå alldeles hemskt å nu vet jag inte riktigt vad som händer...isvindar...höll på å frös ihjäl när jag gick till stallet...Vill ha vinter nu me snö å några minusgrader...hur gör man d??? Har haft en riktigt givande diskussion me en nära vän idag oxå...måtte d vi kom fram till hålla i sig den här gången annars vet jag inte riktigt vad jag gör...dax för MIG att tuffa till mig lite...nu får d va slut på daltet...Vi tänkte fortsätta diskussionen senare för han va tvungen å fara å jobba lite...Tänker på dig vännen men nu får du skärpa dig annars står du ensam...
Lev väl.....

1 kommentar:

  1. Verkligen en trevlig blogg! vädret kan du inte göra något åt och tomtarna får du ha där för att du har så hemtrevligt och kärvänligt stall där de vet att de är välkomna att bo. Vad det gäller att tuffa till sig i en viss situation är svårt men man mår naturligtvis bäst om man sätter en gräns även om det är lätt att ge vika.Förstår dilemmat! Kram, Annika!

    SvaraRadera