tisdag 8 december 2009

Infektioner igen...eller???

Hade sett ut ett montelopp åt "Ruben" på Bergsåker den 23 som faktiskt va en bra proposition å såg fram emot å få göra montedebut där...nu e grejen den att han har ont i hela kroppen av nån konstig anledning...har tyckt att han verkat allmänt konstig å illa till mods å konstigt tjock i benen...så igår kom Anette hit å gick igenom honom ordentligt...å mycke riktigt han e skitöm i alla muskler å egentligen precis HELA kroppen...Nu på morron när jag kommer till stallet så har jag TVÅ som står me tjocka ben å ser allmänt hängiga ut !!! Va faan e d nu då ??? Känns nästan som om jag har nå skit i stallet eftersom hästarna me gämna mellanrum blir dåliga av vad jag kan se nåt som jag inte kan ta på...eller oxå så e d detta jävla väder som aldrig kan stabilisera sig...Hagarna har ju varit livsfarliga oxå me frusna hovspår m.m vilket gjort att dom vrickar sig å naturligtvis drar sönder sina kroppar å muskler när dom far fram som tok...Kul att hästarna e pigga men när hagarna e så här så skulle jag önska att dom tog d lite lugnare. Avvaktar så får jag väl se om d håller i sig... Hade licenskommitee´n här för kontroll av stallet och hästarna igår oxå å fick allt godkänt. D tackar man ju för...bara å jobba på alltså...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar