lördag 19 december 2009

Lördagkväll...

Sitter och sumerar dagen som gått...Helt o.k grader idag mellan 8 - 13 bara...egentligen inte någe å säja om såvida d inte vore för den här JÄVLA blåsten !!! Isvindar som biter sig igenom märg å ben...FIII FAAANNN...finns inge värre än när d blåser...framför allt inte när man e tvungen å va ute oxå...för d fick jag lov å va ett tag idag faktiskt...grejen va den att grannarna kom ifrån stan idag för å hämta årets julgranar...vilket dom då gör me skoter alltså...nu råkar d av nån konstig anledning va så att mina hästar blir alldeles knäppa när d händer nåt på gårn brevid vilket i d här fallet innebar att när dom startade skotern så blev dom som galna å skulle ut ur hagen till varje pris...vilket då resulterade i att jag va tvungen å ut å sätta upp längre stolpar i hagen...puh..skitkallt kan ja säja...d konstiga e att när jag själv kör skoter så bryr dom sig inte ett dugg...hur kan d ha sig??? Fattar som vanligt ingenting... Va till en kompis å drack kaffe å pratade bort några timmar ikväll oxå...Tack Margetta...skitmysigt...ända tills jag skulle hem igen...då blev jag påmind om hur d e å bo här när d e vinter å stormar ute..driver någe alldeles kopiöst...vilket nu visade sig me att hemtjänsten hade kört av vägen borti vägen här...Kontentan är att...när d stormar ska man hålla sig hemma!!! Nu dax för snarklådan...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar