lördag 5 december 2009

Sorg och glädje på en gång...


Sorgen består av att "Hanna" flyttade ifrån oss idag...en jättetrevlig tjej som jag e övertygad om inte alls hade nåt emot å bo kvar hos oss men d fanns olika anledningar till att hon flyttade till Höla idag...Bättre för Camilla förstås som får henne lite närmare åsså bor ju Örjan i Hallen ett stenkast därifrån å han e ju värdefull ifråga om hjälp har jag förstått sen mår ju som bekant min kropp inte nå bra alls vilket gör att d även blir lättare för mig oxå...Trist men d e den krassa sanningen...Nåväl..huvudsaken e ju att hästen får d bra å d hoppas jag väl...
Glädjen idag va att en granne fyllde 75 år å vi var ju dit å grattade förstås...skitroligt me många berättelser och jävulskt me fikabröd...kakor i mängder...hur många sorter som helst...tårta och som grädde på moset...SMÖRGÅSTÅRTA...d bästa jag vet...kan nästan inte sluta å äta nångång för d e så otroligt gott...man rullade därifrån... Grattis ytterligare en gång...
Lev väl.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar